Företagarna Youngs nya ambassadör
Företagarna Young är ett nätverk som arbetar för att ge fler unga företagare – under 35 år – kraften och möjligheten att skapa ett bättre företagarklimat. Nadja Olsson har valt att engagera sig lite extra för ungt företagande i Sverige genom att anta utmaningen som ambassadör i Skåne.
– Som ambassadör ska jagbland annat fixa lokala träffar för unga företagare. Jag har jobbat med att engagera ungdomar tidigare så den här rollen känns bekant, säger Nadja Olsson.
Hur såg din väg till ambassadör ut?
– Vi gick med i Företagarna förra året. Min pappa är ordförande i Hässleholm och han tycker att Företagarna är jättebra. Han tyckte att vi skulle bli medlemmar så det blev vi.
Därefter har hon deltagit i några av de aktiviteter som Företagarna har anordnat och på så vis fått in en fot i Företagarna Young. Det hela är väldigt nytt för ambassadören men hon ser fram emot att komma in i nätverket och möta unga medlemmar. Till vardags driver Nadja företaget Scarp Media i Kristianstad sedan två år tillbaka.
– Det är en mediabyrå där vi hjälper företag med mediaproduktion. Vi gör allt från film och foto till hemsidor och att hjälpa till med sociala medier, säger hon.
Fem snabba med Nadja Olsson
Kort bakgrund: Jag började tidigt med att skapa filmer i skolan och på fritiden. Har alltid älskat allt skapa och vara kreativ. När jag fick chansen att starta ett uf-företag i skolan vid 17-års ålder blev gnistan till en brand, det var då jag fick upp ögonen för att jag kunde tjäna pengar på detta. Jag startade direkt en enskild firma efter studenten och började utveckla tjänsterna. Något år senare hittade jag Tilde Fryklund som jag i dag driver Scarp Media – en skarpare mediabyrå – med.
Ålder: 22 år.
Bor: I Hässleholm.
Intresseområden: Entreprenörskap, kommunikation och kreativt tänkande.
Det visste ni inte om mig: Målar en del porträtt på min fritid.