Mäklarbyrå tilldelas priset Årets Företagare i Karlskrona
Vad fick dig att bli företagare?
– Jag har alltid drömt om att förverkliga mina idéer och skapa något eget. Att vakna och gå till jobbet räckte inte för mig – jag ville göra något mer. Min hjärna är ständigt i rörelse med nya tankar och idéer, det är den drivkraften som ledde mig till att bli företagare, säger Larsson.
Mäklarbyrå Louise L erbjuder en komplett helhetstjänst med det lilla extra, för så väl säljare som köpare. I framgångsreceptet ingår det att ständigt utvecklas tillsammans med kunderna. Det är något som den prisade företagaren ser leder till en hög kundnöjdhet och långsiktiga relationer – och det är hon stolt över.
– Det som gör oss unika är inte bara vad vi gör, utan hur vi gör det. Vi skapar en känsla av förtroende och trygghet som är odefinierbar men tydligt upplevd av våra kunder. Vårt fokus på att se människan bakom affären och att arbeta med de bästa fotograferna och stylisterna gör att våra annonser sticker ut, säger Larsson.
Byrån lägger stor vikt vid sociala medier för att bygga en bild av både företaget och hemmen de säljer.
– Den familjära känslan mellan oss och våra kunder resulterar i att de ofta rekommenderar oss vidare. Det är en fantastisk känsla när någon väljer att berätta om oss för sina vänner och familj. Det visar att vi verkligen möter deras behov och överträffar deras förväntningar, säger Larsson.
Louise berättar att hon är stolt över sin arbetsgrupp som delar hennes vision, och som har satt sin egen prägel på arbetssättet.
– Att vi har tagit oss igenom tuffa tider och fortsatt leverera hög kvalitet och kundnöjdhet är något jag verkligen värdesätter, säger hon.
Målet är att få bolaget att växa och synas på en bredare front – på fler orter. De siktar på att öka sin marknadsandel i Karlskrona och Blekinge från 8 procent till 20 inom tre år. Genom att fortsätta fokusera på kundnöjdhet och långsiktiga relationer, tror Louise att de kan nå sina ambitiösa mål.
Vilka är dina bästa företagartips?
– Lyssna med måtta och var flexibel. Alla har åsikter, men det är viktigt att se vad folk faktiskt gör, inte bara vad de säger. Ta inte för givet att du vet allt – lär av de som har lyckats. Var beredd att justera din verksamhet när verkligheten inte matchar kundens förväntningar, säger Larsson och fortsätter:
– Stora förändringar sker ofta genom små, vardagliga beslut. Var nöjd med dina framsteg men sträva alltid efter att nå nya mål. Var dig själv och ge dig själv tid att reflektera och utvecklas. Kundnöjdhet är nyckeln till framgång. Genom att ständigt förbättra det du är bra på kan du nå långt.