För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Efterlängtade youtubesuccén: Ny säsong av Marklund & Hafvsdalen

Publicerad 15 sep 2021
Hur löser man ett generationsskifte bäst? Vad är den bästa vägen till en bra finansiering? Och vilka är egentligen de allra bästa upphandlingsråden? Det får vi reda på i säsong 2 av Marklund & Hafvsdalen.
På torsdag är det premiär av säsong 2 av Marklund & Hafvsdalen.

I samarbete med Företagarna Dalarna, Almi, UDD och Bilstjärnan släpper nu Företagarnas förtroendevalda Pelle Marklund en ny säsong av näringslivsserien Marklund & Hafvsdalen tillsammans med kollegan Tommy Hafvsdalen. Faluduon har under sommaren gett sig ut på turné för att intervjua olika entreprenörer och experter runtom i Dalarna. 

- Vi har mycket spännande att visa under sex program som dyker upp under hösten, säger Marklund.

Lyfter entreprenörer i Dalarna

Pelle Marklund, som är ledamot i Företagarnas Faluförening, har en karriär bakom sig som sportskommentator i radio och TV och är ett välkänt ansikte i länet och runtom i Sverige. Han är även entreprenör precis som kollegan Tommy Hafvsdalen, som äger och driver flera företag, bland annat Rustabo, Gårdsmark och Signum i Norge. 

- Jag ser verkligen fram emot att få höra de underbara och häftiga företagarhistorierna men också de olika teman som programmet kommer att erbjuda, säger Hafvsdalen. 

Eva Cooper: "Skapar värde"

Varje avsnitt har ett eget tema och gästas av entreprenörer som delar med sig av just sina företagarhistorier. På torsdag släpps äntligen säsongens första avsnitt på YouTube där varje program är cirka 40 minuter långa.
 
- I det första avsnittet träffar ni familjen Joon som berättar om hur generationsskiftet i familjeföretaget Leksandsbröd gick till, asvlöjar Pelle. 
 
Företagarnas regionchef Eva Cooper är en av många spännande gäster som kommer dyka upp i rutan under hösten. Hon tycker att formatet är genomtänkt och underhållande:
 
- Företagarna jobbar ju för att göra livet enklare för företagsägare av små och medelstora företag, nu i synnerhet under pandemin men även annars har det blivit allt viktigare att hitta digitala lösningar som skapar värde, vi tror att det här konceptet kan göra just det, säger Cooper. 
 

Taggar
Fler nyheter från Företagarna