För att funktionen du försöker använda ska fungera korrekt behöver du uppdatera ditt samtycke. Du kan alltid ändra dig genom att klicka på Cookieinställningar i sidfoten.

podcast news play företagaren I media förmån faq
Nyheter

Driftstörningar och bättre villkor - Länsförsäkringar

Publicerad 20 feb 2015
Nu kan vi presentera ännu bättre villkor på några av våra försäkringar. Vi har också haft ett antal driftsstörningar hos vår försäkringsleverantör, Länsförsäkringar

Bättre villkor i Garant-försäkringar

Från 1 februari har innehållet förbättrats i flera av våra GARANT-försäkringar. Några exempel:

1. GARANT Anställd omfattar nu också missbruksavvänjning vid exempelvis alkohol-, drog- eller medicinmissbruk.

2. GARANT Intäkt ger nu ersättning även för sjukskrivning vid stress och utbrändhet.

3. Taket på 10 besök hos naprapat/sjukgymnast/psykolog i GARANT GrundPlus är borttaget och nu får man gå så många gånger som behövs.

4. Mycket glädjande är också att alla försäkringspremier lämnas oförändrade 2015. Enligt branschorganisationen Svensk Försäkring höjer försäkringsbolagen i snitt sina personförsäkringspremier med 10-15% i år.

 

Driftsstörningar

Stoppen har varat i 2-3 timmar åt gången och de medlemmar i Företagarna som ringt in har mötts av automatiska meddelanden om när servicen åter skulle vara i drift. Sjukvårdsbokningen och skaderegleringen hos Länsförsäkringar har inte påverkats.

På Företagarna har Medlemssupporten och Växeln varit informerade inför stoppen men de har inte upplevt att medlemmar hört av sig i större utsträckning än vanligt. Anledningen till stoppen har varit teknisk överbelastning eftersom många hört av sig till Försäkringsbolaget i samband med de stora förnyelser som skett under januari och februari.

Under samma period gjorde Länsförsäkringar även ett mycket omfattande utskick åt Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) som tyvärr innehöll felaktig information vilket ledde till ytterligare kraftigt ökad belastning. Under ett år hanterar Företagarnas försäkringspartners ca 40 000 inkommande telefonsamtal och mail från våra medlemmar.

Sedan två dygn tillbaka har det inte varit några avbrott och Länsförsäkringar räknar med att all service ska fungera helt störningsfritt igen inom de närmaste dagarna.

Fler nyheter från Företagarna