Stötta företagen att bli bättre på IT
Publicerad 9 nov 2015
Det finns ett tydligt behov av hjälp till företagen för att se betydelsen av IT. Det skriver Rolf Eklund och Mikael Laweby från Företagarna Linköping, tillsammans med företrädare för Dataföreningen Östra kretsen och Linköpings näringslivsbolag Nulink på corren.se.
It är en naturlig del av de allra flesta småföretags vardag. Något som lyfts i en undersökning som Företagarna Östergötland gjort tillsammans med Dataföreningen Östra kretsen och Linköpings näringslivsbolag Nulink och som de skriver om i en debattartikel i Östgöta Correspondenten.
Men undersökningen visar också att många småföretagare visserligen ser tekniken som en nödvändighet och den moderna efterföljaren till brevlåda och fax, men inte som ett redskap för att utveckla sina företag och fördjupa relationerna med kunderna.
"Det finns ett tydligt behov av hjälp till företagen att se betydelsen av it för att möta konsekvenserna av det förändringstryck som man är utsatt för" konstaterar artikelförfattarna.
Taggar