Använd dina sociala medier som en superpower
Publicerad 20 mar 2020
Många företag upplever nu en vikande efterfrågan på grund av corona-restriktioner och kunder som håller sig hemma. Företag som har investerat i att bygga starka relationer med sina kunder i sociala medier och e-post har nu en fördel och ska såklart använda dessa. Det kanske visar sig vara minst lika viktigt som att ha koll på bolagets nyckeltal?
![](/contentassets/685a6853ed084605a7deb2d121df8dcb/superhero.jpg?maxheight=489&width=734&scale=both&mode=crop&anchor=middlecenter&format=jpg&quality=90)
Så här lockar du fram kunderna via mobilen – vi har listan:
- Öppna butiken tidigare via tidsbokning så att kunden får hela butiken för sig själv
- Erbjud kunderna att ringa eller mejla sin beställning så att den bara är att hämta ut
- Erbjud betalning utanför butiken i friska luften, t ex med Swish eller portabel kortläsare
- Erbjud upphämtning hos kunden
- Erbjud personlig shopping på telefon
- Gör en virtuell rundtur i butiken och visa upp sortimentet
- Erbjud fri hemleverans
- Har du även en webbshop – påminn kunderna att det är ett alternativ till att handla i butiken
- Sälj digitala presentkort
- Kan du streama träningspass eller föreläsningar?
- Har du en verksamhet som går att utföra hos kunden istället?
- Erbjud fri ombokning
- Ha speciella öppettider för personer som är i riskgrupper
- Berätta vad ni vidtar för åtgärder att minska smittspridning i butiken så att kunden känner sig trygg
Taggar